اسب ها

پیشانی اسب ها تا روز رستاخیز جایگاه خیر و برکت است

اسب ها

پیشانی اسب ها تا روز رستاخیز جایگاه خیر و برکت است

آموزش آماده کردن اسب برای پرش

آموزش آماده کردن اسب برای پرش

 

چگونه اسب را برای پرش آماده کنیم

پرش با اسب نیازمند صرف وقت ، تمرین و تعامل متقابل بین اسب و سوار است.

دستور العمل :

قدم اول - یک اسب بلند قد انتخاب کنید. اسبهایی که از نژاد بلند قد هستند مثل تروبرد و کلاً اسبهای خونگرم استعداد خوبی برای پرش دارند.

قدم دوم - آهسته . آموزش پرش را با قدم رفتن روی چهارپر(کاوالیتی - تیر های چوبی گرد که روی زمین قرار می گیرند ) شروع کنید . این کار باعث می شود اسب هنگام عبور از روی مانع تعادلش را حفظ کند.

قدم سوم - شروع کنید به یورتمه رفتن روی کاوالیتی ها . اسب ناچار می شود در مورد بلند کردن و گذاشتن دست ها و پاهایش در زمان درست و جای درست دقت کند. تعادل و هماهنگی با این تمرین افزایش می یابد.

قدم چهارم - حالا شروع کنید به چهارنعل رفتن روی کاوالیتی ها. اسب یاد میگیرد زمان مناسب برای پرش چه وقتی است.

قدم پنجم - به کاوالیتی ها ارتفاع دهید. در این مرحله باید 15 سانتی متر بالاتر از زمین قرار بگیرند.

قدم ششم - حالا قدم ، یورتمه و چهارنعل را با این ارتفاع تمرین کنید.

قدم هفتم - بعد از اینکه اسب در قدم قبلی موفق شد ارتفاع را تا حدود 25-22 سانتی متر افزایش دهید.

قدم هشتم - تمرین قدم ، یورتمه و چهارنعل را روی کاوالیتی با ارتفاع 30 سانتی متر

 قدم نهم - اسب شما برای پرش آمده است . چهارنعل به سمت یک کاوالیتی کوتاه بتازید. دستجلو باید اندازه باشد. کمی به سمت جلو خم شوید و از روی زین بلند شوید و بپرید.

نکات :

  1. اول با ارتفاع کوتاه شروع کنید. در هر مرحله آ‌نقدر تمرین کنید تا اسب حرکات صحیح پیدا کرده بی خطا از روی چهارپرها عبور کند.

  2. همیشه کلاه ایمنی به سر داشته باشید.

  3. وقتی تمرین پرش می کنید برای احتیاط کسی در نزدیکی محل تمرین شما حضور داشته باشد.

  4. اگر در راستای مانع قرار ندارید می توانید یک دایره بزنید و در مسیر بیافتید.

  5. وسط پرش روی زین ننشینید چرا که سنگینی وزن شما تعادل اسب را بهم می زند مگر اینکه اسبتان واقعاً آزموده باشد ( در هر حال عادت بدی است )

  6. حرکاتتان با اسب هماهنگ باشد هیچوقت زود تر از او اقدام به پرش نکنید وگرنه از کنار مانع فرار می کند. فرار اسب و خودداری آن از پرش فقط و فقط ناشی از اشتباه سوارکار است. از مربی خود در مورد خطایی که انجام دادید سوال کنید تا شما را راهنمایی کند.
نظرات 12 + ارسال نظر
سعید یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:13 ب.ظ http://themestudio.blogsky.com

سلام سینا جان قالب برایت ارسال شده

به Inbox ات سربزن

اسب ایرانی سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ق.ظ http://persianhorse.blogsky.com

سلام
ممنون که سر زدی.
همچنین تبریک و تشکر به خاطر وبلاگت.
آدرس وبلاگت را در وبلاگ و سایت اسب ایرانی قرار می دم. دوست داشتی شما هم آدرس های ما را در وبلاگت بذار.

باز هم ممنون.
موفق باشی

hossein ahmadi چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:13 ب.ظ http://E-mail sw.ahmadi

ba salam man asheq horsei iraniyam be moddat 10 sal iaran budam 4 sal tokar horse budam tu bashghahi morwarid ghish

سعید شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ http://tools.blogsky.com

سلام سینا جان
امکان دریافت مستقبم قالب روی وبلاگ قرار گرفت

ضمنا واقعا معذرت می خوام که کد قالب رو همراه با تبلیغات فرستادم می تونی قالب تکمیل شده رو از وبلاگ دانلود کنی

دکتر علیرضا شهبازی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 ب.ظ http://myhorses.blogfa.com

سلام سینا جان!
وبلاگ خوبی داری!
من قصد دخالت و یا ... رو ندارم!
اما چند روز پیش یک مطلبی رو که برای همین مجله های این رشته ترجمه می کردم رو پیش استاد گرانقدرم جناب اقای دکتر سخا که متخصص بیماری های دام بزرگ هستند که یه نگاهی بندازند و ایرادت وارده رو نقل کنند؛دکتر همون اول بسم الله گفت باید بالایه صفح بنویسی بر گرفته از کتاب فلان نویسنده فلان و ناشر و تاریخ ناشر؛در ضمن بنده بخاطر شرایط حاکم بر این ورزش برخی چیز ها رو حایگزین کرده بودم که دکتر روی همه قلم کشیدن و گفت عین خودش رو بنویس گفتم آخه دکتر گفت وقتی مترجم می شی باید عیناً انتقال بدی و در پایان گفت تو یه امنت داری و باید درست امانت داری کنی؛!!!
حرفی بود که من ساعت ها فکر کردم که آره اون دکتر خاارجی یا هرکی زحمت کشیده و مطلبی رو گردآوری کرده و حالا دست من یا امثال هم هست و در اصل امانت داریم چون متعلق به اون شخص هست و اصلاً درست نیست که استفاده شخصی شه!
من قصد نصیحت یا بد برداشتی ندارم؛
اما دوست عزیزم آقا سینا؛بهتر نیست یکم با اجرای اصول این امانت داری رو جا بندازیم،شما خیلی خوب کار می کنید و مطالب رو خودتون گرد آوری میکنید اما بهتر یکم دقت کنید؛
بعنوان مثال من عکسی رو که قرار دادم نوشتن بالاش تقدیمی ؛ خوب برای شما دوستداران و برای برداشت قرار دادم!اما بهتر نبود یه کوچولو ذکر منبع می کردید!یا همین بالای سایتتون که بسیار شکیل هست یه اجازه کوچولو از سایت مربوطه می گرفتید؛
بنده عار نمی دونم وارد کنم همینطور که بار ها مطلب قرار دادم و یا عکس و زیرش نوشتم بر گرفته از سایت .........
با این حال امیدوارم با رعایت این مسائل حتی ظریف با رعایت این احترامات قانون رو هم اجرا و با این کار احترام متقابل رو احرا و این عرف رو بین همه جا بندازیم که اصلاً اشکال نداره اگه از وبلاگ دیگری برداشتم می کنیم اسم اش رو هم بنویسیم تازه کلی تبلیغ هم هست!
در ضمن من یک اسب خوب سراغ دارم که تازه داره کار می شه ؛ مهنوز نپریده شما خودتون استاد هستید و ببنید متوجه می شید که توانایی پریدن تو رده ای رو داره و می تونه،در ضمن خورشید آقای رضاخانلو هم فروشی هست فکر کنم دوبار یا سه بار رده ایی پریده یکبار بی خطا اومده رده جوانان با امیر جبلی!
از عنایت شما ممنونم
موفق و موید باشی!!!!!

د.علیرضا شهبازی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:49 ب.ظ http://myhorses.blogfa.com

سلام دوست خوب و عزیزم!ممنون از عنایت جناب عالی اما عکس بالا همونطور که خودم زیر عکس نوشتم منبع سایت انجمن صنعت اسب هستش،بسیار بسیار قدر دانم از فهم و کمالات جناعالی....
با اجازه شما بنده حقیر وبلاگ شما رو در پیوند های وبلاگم قرار دادم و لینکتون کردم!ا
در درجه دوم؛اسب آقای رضاخانلو دو خون هست یه خون ترکمن داره اسمن نمی دونم مادیان 8 ساله و اسبی که در حال تمرین هست دوکسا نام داره اونهم پدرش ترکمن هست و من پارکور 1 و 20 دیدم که پریده 4 سال اش هست و نریون خاکستری....قیمت اولی خورشید رو فکر کنم 10 الی 15 میلیون باشه،قیمت دومی دوکسا 5 میلیون گفته اما 4 هم می شه گرفت!

میعاد چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ب.ظ

سلام حاجی سینای گل
قالب نو مبارک
یه انتقاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اخبار رو باید تا داغه بگی
نتایج سال 2006 رو تو 2008 نمی گن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موفق باشی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:24 ق.ظ

salam
mer30 ke link kardin weblogamo
matalebe be in khoobi ro ba abi nanevis

shahrooz pirisedigh شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:11 ب.ظ

با عرض سلام من یکسری اطلاعات راجب نحوه چیدن کاوالیتی های مختلف خواستارم قبلا از همکاری شما متشکرم

شبنم چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:10 ب.ظ

با عرض سلام وخسته نباشید.
آقا سینا امیدوارم منظورتون از اسبهای تاروبرد دوخون های تاروبرد باشند زیرا اسبهای تروبرد به ویژه تروبردهای 100%برای پرش مناسب نیستند و فقط در صنعت اسبدوانی هستند/

سارا سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ http://horse-pony.mihanblog.com

جالب بود.

امیر سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:07 ب.ظ

سلام من 14 سالمه و یک اسب دارم که استعدادش در پرش عالیه و با تمرینات شما خیلی خوب میپره من از شما ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد